Przeciwlotniczy Zestaw Rakietowy pzr „NEWA SC”
Przeciwlotniczy zestaw rakietowy pzr NEWA SC powstał w wyniku modernizacji pzr S-125 M produkcji ZSRR. Zestaw może strzelać rakietami typu 5W27U i 5W27D.
Modernizacja objęła wykonanie:
1) nowej kabiny dowodzenia i naprowadzania KDN SC z nową aparaturą.
2) modernizację elementów kolumny antenowej w tym:
- całkowicie półprzewodnikowe urządzenie odbiorcze UW-40SC
- półprzewodnikowy radionadajnik komend RNK SC
- głęboką modernizację urządzenia nadawczego (zastąpienie wielu bloków lampowych blokami wykonanymi w technologii półprzewodnikowej)
- celownik telewizyjny w którym widikon zastąpiono elementem CCD
3) elementy zestawu posadowiono na samobieżnych podwoziach:
- wyrzutnie na podwoziach gąsienicowych
- SNR (kolumna antenowa KA SC i KDN SC) na podwoziu samochodowym MAZ-543SC
Stacja rozpoznania radiolokacyjnych systemów pokładowych „LENA MD”
Lena MD służy do zautomatyzowanego rozpoznawania radarów generujących sygnały impulsowe w zakresie częstotliwości od 0,5 do 18,0GHz.
Cel modernizacji stacji:
1. Zwiększenie efektywności i jakości procesu wykrywania i rozpoznawania lotniczych emisji radarowych poprzez:
- Zwiększenie zasięgu wykrywania w paśmie 0,5÷18,0GHz radarów samolotowych i systemów radioelektronicznych
- Zautomatyzowany pomiar parametrów sygnałów radarowych oraz półautomatyczne sterowanie procesem
namierzania ich źródeł - Automatyzację przetwarzania danych pomiarowych w czasie rzeczywistym oraz rozpoznawania sygnałów i ich źródeł emisji;
- Zwiększenie przepustowości urządzenia m.in. poprzez zapewnienie równoczesnej realizacji rodzajów pracy „Wykrywanie” i „Namierzanie”
2. Zautomatyzowanie procesów kierowania pracą urządzenia oraz przekazywania z urządzenia wyników rozpoznania.
3. Zwiększenie dokładności i przepustowości procesów namierzania.
Zmodyfikowana przyczepa „PS-1”
Zmodyfikowana kabina „PS-1” jest kabiną powstałą w wyniku modyfikacji użytkowanej w Siłach Zbrojnych RP przyczepy „PS1” pełniącej rolę elektrowni polowej dla Radiolokacyjnej Stacji Wstępnego Poszukiwania RSWP P-18. W wyniku modyfikacji zapewniono przyczepie, a właściwie już teraz Kabinie PS-1 nową funkcjonalność. Może ona służyć jako wóz pracy technicznej lub jako lokalne centrum dowodzenia (LCP – Local Command Post). Zastosowane rozwiązania umożliwiają czterem osobom funkcyjnym pracę techniczną we wnętrzu przyczepy.
Kabina zapewnia tym osobom następujące warunki techniczne i bytowe:
- Podłączenie zasilania energetycznego 3 x 400 V 50 Hz.
- System zasilania awaryjnego 24 V i 230 V (ograniczona moc).
- Cztery standardowo wyposażone stanowiska dające możliwość instalacji wyposażenia komputerowego użytkownika.
- Miejsce na ustawienie drukarki i faxu.
- Wewnętrzną instalację sieci komputerowej (LAN).
- Rozbudowany system łączności przewodowej wraz z systemem komutacji (Telefoniczna Skrzynka Komutacyjna – TSK oraz standardowymi w WP aparatami łączności telefonicznej.
- Ze względu na specyfikę pracy PS-1 (łączność) zastosowano w układzie zasilania zastosowano filtr przeciwzakłóceniowy tłumiący zakłócenia symetryczne i asymetryczne (wchodzące i wychodzące).
- Radiostację pokładową typu „RRC 9311AP”, która umożliwia realizację wszystkich zadań osób funkcyjnych w zakresie łączności bezprzewodowej.
- Miejsce na korzystanie z dokumentacji i przechowywanie jej (sejf).
- Wydzielone miejsce na zabezpieczenie potrzeb socjalno-bytowych.
Radiolokacyjna Stacja Wstępnego przetwarzania „RSWP-P18”
Wojskowe Zakłady Elektroniczne S.A. dokonały kolejnych modyfikacji Radiolokacyjnej Stacji Wstępnego Poszukiwania RSWP P-18 mających na celu udoskonalenie parametrów technicznych tej stacji, pozwalających jednocześnie na sukcesywne odchodzenie od niedostępnych już elementów eksploatacyjnych. Głównymi celami przyjętymi przez zakład były:
- Modernizacja toru odbiorczego z lampowego na półprzewodnikowy z zastosowaniem cyfrowego TES-u (systemu tłumienia ech stałych)
- Zastosowanie cyfrowej obróbki sygnału radiolokacyjnego umożliwiającej generowanie plotów i tras, automatyczne wykrywanie obiektów i ich automatyczne śledzenie oraz możliwość przesyłania tych informacji do wyższych szczebli dowodzenia
- Zastąpienie analogowego lampowego systemu zobrazowania informacji cyfrowym wskaźnikiem obserwacji okrężnej
- Modernizację napędów obrotów anteny (system falownikowy ze sterowaniem wektorowym)
- Współpracę z systemem rozpoznania „swój – obcy” AZUR
- Modernizację systemu współpracy P-18 ze źródłami zasilania (Kabina PS-2).
Kabiny RSWP P-18 są przystosowane do pracy w warunkach klimatycznych umiarkowanie – zimnych (UZ) zgodnie z wymaganiami Normy Obronnej NO-06-A103:2005 (spełnia warunki środowiskowe zgodne z N7-UZ-II-A) z ograniczeniami:
- Temperatura pracy: od – 36°C do + 35°C
- Temperatura pracy (wewnątrz kabiny): od + 0°C do + 35°C
- Temperatura graniczna (przechowywania): od – 36°C do + 55°C